|
Priorytetowym zadaniem naszej szkoły jest kształtowanie postaw proekologicznych wśród uczniów i społeczności lokalnej. Chcemy, aby uczniowie poprzez bezpośrednie poznanie, obserwację i badanie środowiska lokalnego mogli dostrzegać związek między jego czystością, a działalnością człowieka. W tym celu od kilku lat budzimy szacunek do przyrody, wyrabiamy umiejętność dostrzegania zjawisk w ekosystemach, a szczególnie dbamy o to, aby nasi czniowie żyli w harmonii z przyrodą.
Podejmowane
działania:
- Przedsięwzięcia i programy ekologiczne: ,,Ziemia to ogród -
rządź nią z mądrością", ,,Ekologicznie poproszę", ,,Co
z tym śmieciem"
-
Apele, inscenizacje szkolne: ,,Góra śmieci", ,,Czas na puszki
aluminiowe"
-
Wycieczki ścieżkami dydaktycznymi: ,,Zatyki k/Niska", Ludjan
k/Jastkowic, opracowanie szkolnej ścieżki dydaktycznej po okolicach
Pysznicy
-
Sejmiki młodzieżowe: gminna debata gimnazjalistów nt. ,,Młodzież,
gmina, środowisko"
-
Teczki i albumy tematyczne: publikacje szkolne nt. ,,Tu mieszkam",
,,Jakim powietrzem oddycham?", ,,Mały słownik ekologiczny",
,,Odpady są wokół mnie", ,,Lasy wokół mnie", ,,Czysta
woda", ,,Zdrowie, a zanieczyszczenia"
-
Akcje ciągłe zbierania surowców wtórnych: makulatura, szkło, bateria,
plastik
-
Wywiady i spotkania z ciekawymi ludźmi: spotkanie z prezesem Koła
Łowieckiego ,,Bażant", wywiad z leśniczym, wywiad z pielęgniarką
środowiskową, rozmowa z pracownikami Urzędu Gminy
-
Konkursy szkolne, kuratoryjne: konkurs na plakat pt. ,,Ekologia
od A do Z", ,,Po prostu puszka aluminiowa", ,,Szanujmy
Matkę Ziemię", ,,Ekologia w prozie i poezji"
-
Współpraca z instytucjami działającymi na rzecz ochrony lokalnego
środowiska: Laboratorium Ochrony Środowiska, Inspektoratem ds. Ochrony
Środowiska Gospodarki Wodnej i Rolnictwa, Stowarzyszeniem Wspierania
Aktywności Lokalnej, REBA
-
Lekcje otwarte: w Oczyszczalni Ścieków, w Zakładzie Segregacji Odpadów,
w Laboratorium Ochrony Środowiska
-
Lekcje przedmiotowe: chemia, biologia, geografia
-
Prezentacje multimedialne: ,,U Nas coraz czyściej - zasada działania
Oczyszczalni Ścieków i Sortowni Odpadów"
Wnioski:
1. Powyższe działania pogłębiły świadomość ekologiczną wśród uczniów,
młodzieży i środowiska,
2. Realizowane zadania są spójne z programem wychowawczym szkoły,
szkolnym programem profilaktycznym, uwzględniają treści ścieżek
: ekologicznej, prozdrowotnej, regionalnej.
UCZNIOWIE ZESPOŁU SZKÓŁ W PYSZNICY JUŻ ŻYJĄ W ZGODZIE Z PRZYRODĄ
|
|
|